Мова викладання в курсі – російська. Незабаром буде доступна українська версія цього курсу.
Відеозаписи лекцій без зворотного зв’язку та участі викладача. Ви отримаєте доступ до матеріалів одразу після оплати.
– Цей відеокурс – це концентроване зібрання авторських знань, умінь, навичок і досвіду в записі, редагуванні, обробці та зведенні вокалу.
– Дохідливе, покрокове роз’яснення матеріалу.
– Безліч наочних прикладів, корисних порад, рекомендацій, авторських методик, ноу-хау та іншої інформації, яку ви навряд чи де-небудь знайдете.
Автор курсу
Професійний викладач, аранжувальник і звукорежисер з більш ніж 10-річним досвідом. Творець і керівник онлайн-студії A.S.Workshop і навчального порталу Master-Skills.
Володіє великими знаннями і багаторічним практичним досвідом у сфері звукозапису, аранжування, зведення та мастерингу, про що свідчить не тільки відкрита ним онлайн-студія, а й безліч написаних статей, електронних книжок та, загалом, понад 500 уроків із роботи зі звуком.
Розділ 1. Процес і технології запису вокалу
У першому розділі ви познайомитеся з усіма необхідними технологіями, способами і принципами запису вокалу, які допоможуть вам досягти хороших результатів. А також по ходу справи в цьому розділі будуть розглянуті найпоширеніші і грубі помилки, яких припускаються початківці. Зрозуміло, автор навчить вас цих помилок уникати.
Урок 1 – Підготовка до запису і правильна робота вокаліста
Урок 2 – Підготовка вокального тракту
Урок 3 – Моніторний мікс
Урок 4 – Запис без навушників
Урок 5 – З обробками чи без?
Урок 6 – Положення мікрофона в приміщенні
Урок 7 – Положення мікрофона щодо виконавця
Урок 8 – Динамічний чи конденсаторний?
Урок 9 – Вибір діаграми спрямованості мікрофона
Урок 10 – Стереозапис
Урок 11 – Двохмікрофонний запис
Урок 12 – Мультимікрофонний запис
Урок 13 – Фазування мікрофонів під час дво- та мультимікрофонного запису
Урок 14 – Типи, способи, методи запису
Урок 15 – Дабл-трекінг
Урок 16 – Особливості запису бек-вокалу
Урок 17 – Висновок
Розділ 2. Монтажне редагування та чистка записаного матеріалу
У другому розділі максимально докладно розповідається і показується, як правильно робити монтаж і очищати вокал від усіляких шумів, перед тим як проводити його подальшу обробку.
Урок 1 – Монтажне редагування записаних дублів
Урок 2 – Адаптивне шумозаглушення
Урок 3 – Динамічне шумозаглушення
Урок 4 – Мануальне видалення шумів
Розділ 3. Інтонаційна та ритмічна корекція
У третьому розділі буде розглянуто технологію так званого тюнінгу – інтонаційна та ритмічна корекція вокальних партій. Попросту кажучи, виправлення різних видів фальші.
Урок 1 – Пристрій плагіна Celemony Melodyne
Урок 2 – Корекція вокальної партії. Практика
Урок 3 – Створення мелізмів
Урок 4 – Створення штучного бек-вокалу
Глава 4. Базова обробка вокалу
Четвертий розділ курсу буде присвячений базовим інструментам, методикам і принципам редагування та обробки вокалу, які допоможуть вам досягти хороших результатів. Ви дізнаєтеся, мабуть, все, що стосується базової обробки вокалу, починаючи від еквалізації і закінчуючи реверберацією.
Урок 1 – Правильний підхід до обробки
Урок 2 – Еквалізація вокалу. Теорія
Урок 3 – Еквалізація вокалу. Теорія і практика
Урок 4 – Еквалізація вокалу. Практика
Урок 5 – Усунення шиплячих і свистячих приголосних
Урок 6 – Односмугова компресія
Урок 7 – Просторова обробка. Delay
Урок 8 – Просторова обробка. Реверберація
Глава 5. Поглиблена обробка вокалу
Якщо попередній розділ було присвячено базовим методикам, то в п’ятому розділі будуть розглянуті вже особливі інструменти для глибшої і тоншої обробки вокалу, націленої на поліпшення його звучання.
Урок 1 – Багатосмугова компресія
Урок 2 – Серійна компресія
Урок 3 – Реверсивна компресія
Урок 4 – Ексайтер. Гармонійне насичення
Урок 5 – Утеплення звуку та сатурація
Урок 6 – Застосування модуляційних ефектів
Глава 6. Зведення
У шостому розділі ви поступово перейдете вже до процесу безпосередньо зведення. У цьому розділі детально розбираються особливості вибудовування балансу, автоматизації гучності, панорамування та інших складових, які допоможуть вам, як то кажуть, посадити оброблений вокал у мікс.
Урок 1 – Використання навушників при зведенні
Урок 2 – Баланс
Урок 3 – Автоматизація гучності
Урок 4 – Особливості панорамування
Урок 5 – Обробка на майстер-секції
Урок 6 – Підсумкове прослуховування та експорт. Кілька простих порад
Розділ 7. Обробка та зведення вокалу “від і до”. Практика
Ну і сьомий заключний розділ курсу буде суто практичним. Цей розділ, на відміну від інших, не містить жодної теорії, в ньому просто буде показано процес обробки та зведення вокалу на прикладі однієї композиції, як то кажуть, “від і до”.
Урок 1 – Аналіз і підготовка проекту до роботи
Урок 2 – Еквалізація
Урок 3 – Односмугова компресія
Урок 4 – Багатосмугова компресія
Урок 5 – Збагачення тембру, сатурація
Урок 6 – Видалення шиплячих і свистячих приголосних
Урок 7 – Просторова обробка. Delay
Урок 8 – Просторова обробка. Реверберація
Урок 9 – Створення штучного бек-вокалу з основного
Урок 10 – Зведення
Що саме ви дізнаєтеся з цього курсу?
Це повний зміст курсу по розділах і неповний перелік того, що ви з нього дізнаєтеся
– Важливі правила роботи з мікрофоном у студії, які повинен знати напам’ять як кожен вокаліст, так і кожен звукорежисер.
– Як правильно налаштувати звукозаписний тракт, правильно під’єднати його і налаштувати.
– Які бувають варіанти вокальних трактів.
– Головне правило налаштування будь-якого передпідсилювача, чи то зовнішнього, чи то вбудованого.
– Як правильно налаштовувати рівень запису.
– Ви побачите приклади доріжок з правильним, слабким і навпаки занадто сильним рівнем.
– Яких трьох правил потрібно дотриматися, щоб вокаліст співав чисто, гарно і почувався абсолютно комфортно під час запису.
– Окремий урок курсу буде присвячений моніторингу вокаліста.
– Як записати вокал без використання вокалістом навушників.
– Чи можна записувати вокал одразу з обробками або краще записувати “на суху”.
– У чому різниця між деструктивною і недеструктивною обробкою під час запису.
– В окремому уроці ви дізнаєтеся про важливі правила і принципи встановлення мікрофона в приміщенні, щоб результат запису був найкращим.
– Від чого залежить те чи інше розташування мікрофона, яким чином воно впливає на звук і як розташувати мікрофон, щоб домогтися саме того характеру звучання, до якого ви прагнете.
– Яке розташування мікрофона в приміщенні буде оптимальним.
– Що потрібно враховувати при виборі місця, де буде встановлено мікрофон.
– На якій відстані, і під яким кутом розміщувати мікрофон.
– Як саме позначається те чи інше положення мікрофона від виконавця на звуці.
– Коли краще використовувати динамічні, а коли конденсаторні мікрофони.
– Які переваги та недоліки мають динамічні та конденсаторні мікрофони.
– У яких випадках яку діаграму спрямованості мікрофона доцільніше використовувати.
– Який тип спрямованості мікрофона буде оптимальним для запису вокалу в домашній студії.
– Як правильно робити стереозапис вокалу і що це дасть.
– Ви познайомитеся з трьома технологіями стереофонічного запису вокалу.
– Ви дізнаєтеся, як записати вокал у стерео за технологією Mid-Side і чому ця техніка запису часто виявляється найбільш придатною для запису вокалу.
– Як записати вокал двома мікрофонами, але не для отримання стереоефекту, а для отримання того звуку, якого за допомогою одного мікрофона отримати не вдасться.
– В окремому уроці курсу розглядається кілька найпоширеніших варіантів розміщення мікрофонів під час двомікрофонного запису.
– Окремий урок курсу присвячений рідко використовуваній техніці – мультимікрофонному запису, за допомогою якої можливо домогтися такого звуку, якого неможливо досягти, використовуючи один і навіть два мікрофони.
– Ви побачите кілька найпоширеніших способів розміщення мікрофонів під час мультимікрофонного запису.
– Ви дізнаєтеся про те, про що багато звукорежисерів-початківців, як правило, не знають, або знають, але не надають цьому особливого значення, – про фазування мікрофонів під час дво- і мультимікрофонного запису.
– Як дізнатися про наявність фазових проблем під час запису і як з ними боротися.
– Що робити в разі виявлення фазових проблем.
– Що може зіграти велику роль у боротьбі з фазовими спотвореннями.
– Який вигляд має записаний сигнал з нормальною фазою, протифазою і фазовим зсувом.
– В одному з уроків відеокурсу автор розповість вам про типи запису, які можуть застосовуватися не тільки для вокалу, а й для будь-яких інших сольних інструментів.
– Чотири способи запису вокалу, кожен з яких має свої плюси і мінуси, своїх прихильників і противників.
– Як краще записувати, шматками, цілком, частинами…
– Скільки записувати дублів.
– Що дає дабл-трекінг під час запису вокалу і як його правильно зробити.
– Як сформувати штучний дабл-трек з основної вокальної партії за допомогою спеціального приладу.
– Ви дізнаєтеся різні особливості запису бек-вокалу.
– Як домогтися того, щоб основний вокал і бек-вокал звучали цілісно і монолітно.
– Як правильно робити монтаж записаних вокальних дублів.
– Як проводиться адаптивне і як динамічне придушення шумів.
– Познайомитеся з простим способом видалення шумів, який автор курсу в ряді випадків вважає найефективнішим.
– Як влаштований і як користуватися плагіном Melodyne, як з його допомогою коригувати інтонаційні та ритмічні помилки, допущені вокалістом під час співу.
– Як робити різні мелізми і тому подібні поширені ефекти за допомогою плагіна Melodyne.
– Ви дізнаєтеся, як за допомогою плагіна Melodyne зробити штучний бек-вокал, який додасть основному вокалу вагому гармонійну підтримку.
– В окремому розділі відеокурсу ви ознайомитеся з різними базовими способами обробки вокалу.
– Ви дізнаєтеся п’ять важливих моментів щодо обробки звуку, які слід запам’ятати і пам’ятати про них щоразу, коли займатиметеся обробкою звуку і зведенням фонограм.
– Упродовж кількох уроків курсу розглядатиметься частотна обробка вокалу: еквалізація та фільтрація.
Існує всього три причини, через які є сенс застосовувати еквалайзер. Про них ви дізнаєтеся з цього курсу.
– На які частотні групи ділиться спектр вокалу, і за які складові його тембру вони відповідають.
– Як еквалізувати вокал з використанням аналізатора спектра.
– Який еквалайзер краще використовувати.
– Ви побачите практичний приклад еквалізації вокалу в окремому відеоуроці.
– Ви дізнаєтеся, як використовувати деессер для усунення паразитних шиплячих і свистячих призвуків у вокалі.
– В окремому уроці автор розповість і покаже вам, як правильно користуватися простим односмуговим компресором стосовно вокалу.
– Які параметри компресора виставляти. Який час атаки/відновлення ставити, який поріг, яке співвідношення стиснення, де краще ставити м’яке, а де жорстке коліно тощо.
– Ви дізнаєтеся про просторову обробку вокалу, зокрема про правильне використання таких приладів, як ревербератор і ділей.
– Автор дасть корисні поради щодо використання просторової обробки при роботі з вокалом.
– Які чотири основні параметри мають найсильніший вплив на просторове враження від реверберації.
– За допомогою яких параметрів ревербератора можна наближати/віддаляти звук.
– Ви дізнаєтеся деякі важливі моменти, що стосуються і природної реверберації, з якою нерідко стикається практично кожен звукорежисер.
– В окремому уроці автор розповість і покаже вам особливості багатосмугової компресії вокалу.
– Ви також дізнаєтеся про одну з улюблених автором методик компресії, яка виходить у результаті застосування в ланцюзі сигналу двох приладів.
– Ще одним цікавим способом компресії вокалу, про який ви дізнаєтеся, є реверсивна компресія. Результат її застосування вирізняється особливим звучанням, яке дуже важко отримати при використанні інших способів.
– Автор розповість вам як користуватися ексайтером, за допомогою якого вокалу додається прозорість та іскристість, а також збільшується ефект присутності.
– Ви познайомитеся з низкою спеціальних приладів, мета яких – зробити звучання вокалу багатшим, насиченішим і красивішим. Це різні емулятори лампових підсилювачів і аналогових магнітофонів.
– На перший погляд може здатися, що хорус використовується винятково для художньої обробки, але автор покаже, що за його допомогою можна здійснювати і технічну обробку, націлену на збільшення об’єму і просторового враження від звучання.
– Чи можна робити зведення в навушниках.
– Від балансу вокалу в міксі величезною мірою залежить, як сприйматиме підсумкову композицію слухач. Тому балансу буде присвячено окремий урок курсу.
– Що впливає на рівень вокалу в пісні.
– Як зрозуміти, коли рівень вокалу достатній.
– Як перевірити ступінь розбірливості слів у міксі.
– Ви дізнаєтеся про таку важливу річ, як автоматизація, що дає змогу прописати зміни будь-яких параметрів, а за потреби змінити або видалити записані значення.
– До процесу розміщення вокалу в стереопросторі слід підходити з усією серйозністю, тому про те, як розміщувати вокал у стереопросторі ви дізнаєтеся в окремому відеоуроці.
– В одному з уроків курсу ви дізнаєтеся про обробку на майстер-секції, яка використовується під час зведення.
– А також загалом ви отримаєте низку корисних порад і рекомендацій від автора з різних питань, що стосуються запису, обробки та зведення вокалу.
У чому переваги курсу?
1. ефективно Уроки в курсі зроблені у форматі скрінкастів. Ефект від їхнього перегляду аналогічний тому, ніби ви перебуваєте поруч з автором і той показував свої дії на реальному комп’ютері, а водночас давав коментарі.
2. Структуровано! Цей курс – це чітко продумана система навчання, а не просто набір уроків. Курс поділений на глави, глави – на окремі уроки, а кожен урок присвячений строго певній темі.
3) Інформативно! Відеокурс детально охоплює тему. Після його вивчення у вас навряд чи з’явиться гостра необхідність у пошуку додаткових матеріалів.
4. Унікально! Значну частину інформації з курсу ви навряд чи де-небудь знайдете. У ньому чимало авторських методик, ноу-хау і багато іншої інформації.
5. Наочно! Під час пояснення теорії складні речі пояснюються на простих наочних прикладах, а ключові моменти показуються на екрані.
6. Достовірно! У даному відеокурсі дається тільки достовірна, сучасна та актуальна інформація, яка не втратить своєї актуальності ще протягом декількох років.
7. Зручно! Будь-який урок курсу ви зможете дивитися тоді, коли забажаєте і стільки разів, скільки необхідно.
Для кого цей курс?
Цей курс розрахований на більш-менш просунутих звукорежисерів і початківців. На тих, хто вже знайомий з основними приладами обробки, але поки ще мало знає про те, як правильно записувати й обробляти вокал.
Курс також може бути корисний не тільки звукорежисерам, а й музикантам, аранжувальникам, ді-джеям і композиторам.
Головне, що для проходження курсу зовсім необов’язково бути семи п’ядей у чолі і тим паче необов’язково розбиратися у всіх тонкощах роботи зі звуком.
Усе, що вам потрібно буде робити, – це уважно дивитися уроки, заглиблюватися і постійно застосовувати отримані з них знання на практиці. Так, тут важливо саме діяти. Якщо ви діятимете, результат не змусить себе довго чекати.
Якщо ж ви не збираєтеся вчитися, докладати зусиль і просто шукаєте “чарівну паличку”, яка відразу розв’яже всі ваші проблеми – цей курс, безумовно, не для вас.
Відгуки
Відгуків немає, поки що.